L'AFAIRE DAU PORQUET
L'AFFAIRE DU PETIT COCHON



2

 

            Quàuquei setmanas après mon retorn, coma cada an, per la promiera dimenchada de setembre, se tenié la Fièra de la Saussissa, famosa fèsta locala tradicionala. La fèsta màger de l’endrech.[1]

 

            La fèsta s’anonciava bèla, d’aitant mai que lo temps prometié d’èstre caud e ensolelhat. Tótei se fretàvon ja lei mans en prevision dei sòus que sarién entrats dins lei caissas.

 

            Mai au matin dau dissabte, patatràs! Lei beus pantais de capitada d’un còup s’esvaniguèron, quora leis expausants s’avisèron que li avién raubat tota la porcalha.

 

            Se pòu facilament imaginar lo pati qu’aquò metèt dins l’organisacion de la Fièra!

 

            Au moment d’aculhir lo public, pas un saussisson, pas una calheta, plus ges de porqueta, plus lo mendre trulle, ren! Ren de ren! Unicament çò qu’avié pas de rapòrt amé lo pòrc.




[1] Lei marrídei lengas díson «la soleta»…

2

 

            Quelques semaines après mon retour, comme chaque année, pour le premier weekend de septembre, se tenait la Foire à la Saucisse, fameuse fête locale traditionnelle. La fête majeure de l’endroit.[1]

 

            La fête s’annonçait belle, d’autant plus que le temps promettait d’être chaud et ensoleillé. Tout le monde se frottait déjà les mains en prévision de l’argent qui entrerait dans les caisses.

 

            Mais au matin du samedi, patatras! Les beaux rêves de réussite s’évanouirent tout à coup, quand les exposants  s’aperçurent qu’on leur avait volé toutes les cochonnailles.

 

            On peut facilement imaginer le désordre que cela  mit dans l’organisation de la Foire!

 

            Au moment d’accueillir le public, pas un saucisson, pas une caillette, plus la moindre «porqueta», plus le moindre boudin, rien! Rien de rien! Uniquement ce qui n’avait pas de rapport avec le porc.



[1] Les mauvaises langues disent «la seule»…


PER ESCOTAR UN EXTRACH DE LA CANÇON
POUR ECOUTER UN EXTRAIT DE LA CHANSON




 
ACUÈLH
LIBRES
QUESTIONS DE LENGA
BIOGRAFIA
PER LEGIR
DIVÈRS